معاون اجتماعی سپاه ناحیه بهار خبر داد

برگزاری ۲۰ کارگاه  پیشگیری از اعتیاد در شهرستان بهار

همدان-معاون اجتماعی سپاه ناحیه بهار از برگزاری ۲۰ کارگاه  پیشگیری از اعتیاد در سطح شهرستان بهار خبر داد.
کد خبر: ۹۴۷۵۶۷۶
|
۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۳

سرهنگ محسن یگانه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در بهار با تاکید بر ضرورت ارائه مباحث پیشگیری از اعتیاد در مدارس، خانواده و محیط‌های كاری اظهار کرد: کارگاه‌های آموزشی پيشگيری از اعتیاد و مصرف مواد مخدر با محوریت آگاه‌سازی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جوانان و نوجوانان با همکاری سپاه ناحیه، همکاران انتظامی شهرستان و مسؤل کمپ ترک «نوید آرامش» در سطح شهرستان بهار در سال جاری در حال برگزاری است.

وی بیان کرد: امروزه افزایش و تنوع مواد مخدر و در دسترس بودن آن در میان نوجوانان و جوانان، سوء مصرف مواد به عنوان یکی از مشکل‌های بهداشتی، درمانی و اجتماعی است و اعتیاد علاوه بر آسیب‌های شدید و عمیق جسمی و روانی در فرد معتاد منجر به آسیب اجتماعی او می‌شود و اثرات سوء مصرف مواد مخدر از جمله تریاک، هروئین بیشتر اثرات سوء جسمانی دارد اما مواد مصرفی جدید مانند گل علاوه بر اثرات سوء جسمانی اثرات سوء روانی بسیار شدیدی بر روی فرد دارد.

معاون اجتماعی سپاه ناحیه بهار عنوان کرد: در راستای پیشگیری و درمان اعتیاد، معاونت اجتماعی سپاه ناحیه بهار امسال با شعار ۱۰ به ۹۰ در برخورد با معضل اعتیاد (۱۰ درصد کار درمانی و۹۰ درصد پیشگیری اقدام به درمان و پیشگیری از اعتیاد) در سطح شهرستان اقدام کرده است که در این میان با استفاده از مربیان مجرب متشکل از سپاه ناحیه، نیروی انتظامی و مسئول کمپ ترک «نوید آرامش» اقدام به برگزاری کلاس‌های پیشگیری از اعتیاد در سطح مدارس، محلات، شهر و روستا کرده است.

وی با بیان اینکه این اقدام مورد استقبال خانواده‌ها واقع شده است، گفت: با توجه به این امر محلات و روستاها و... شاهد تقاضای ادامه برگزاری کلاس‌ها توسط خانواده‌ها و همشهریانی هستیم که دغدغه حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را دارند.

یگانه افزود: کارگاه‌های پیشگیری با ارائه مباحث مختلفی در زمینه آشنایی با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد، به تشریح موضوعاتی نظیر تعریف اعتیاد، تاریخچه مصرف مواد مخدر، اثرات مصرف مواد، باورهای اشتباه درباره مصرف مواد، علت گرایش به مصرف مواد مخدر، نحوه شناسایی مواد مخدر و آثار جسمانی و روانی انواع مواد می‌پردازد.

وی اظهار کرد: همچنین با هماهنگی‌های به عمل آمده و تعامل با مسئول کمپ ترک اعتیاد «نوید آرامش» و مساعدت مسئول کمپ و کمک خیرین با تخفیف ویژه معتادان خود معرف که به دنبال ترک اعتیاد هستند به کمپ‌ ذکر شده معرفی و در صورت نیاز به شغل پس از خروج از مرکز ترک اعتیاد با همکاری خیرین و کارآفرینان برایش ایجاد شغل می‌شود.

معاون اجتماعی سپاه ناحیه بهار تصریح کرد: سعی در این است که پس از خروج از مرکز ارتباط بین افراد پاک شده از اعتیاد با کمپ قطع نشود و افراد با حضور در جلسات «ان ای» باثبات قدم محکم‌تر در پاکی و دوری از اعتیاد توفیق حاصل کنند.

وی خاطرنشان کرد: قریب به ۲۰ کارگاه  پیشگیری از اعتیاد در سطح شهرستان بهار برگزار شده و ۱۵ نفر نیز به کمپ معرفی شده‌اند و برای بعد از خروج از کمپ نیز با کمک مسئول کمپ هدایت افراد به جلسات «ان ای» و پیگیری مکان مناسب برای برگزاری جلسات  «ان ای» و همچنین تهیه و تحویل بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های معتادانی که در کمپ هستند صورت گرفته که در راستای حمایت از خانواده‌هایی که سرپرست آنها در حال ترک اعتیاد است، ۱۱۰ بسته معیشتی  توزیع شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار